Samsung

2008 fick vi Samsung som kund och fram till och med 2012 var vi huvudbyrå för alla Samsungs onlineaktiviteter i hela Norden. Från förvaltning av webbsida till kampanjer för deras olika produktsegment; tv, audio, mobilt, datorer, kontor, vitvaror.

Vårt övergripande mål under perioden var att stärka Samsungs varumärke och öka preferensen, ”Become a loved brand”, samtidigt som vi kraftigt skulle öka försäljningen. Stort fokus låg på avancemang inom mobilkategorin där man hade många produkter men var klar trea på marknaden. Varumärket i stort hade ingen hög preferens undantaget TV-kategorin.

Under våra år tillsammans gjorde vi alla Samasungs digitala kampanjer. Vi byggde och utvärderade en stor mängd webbplatser och kampanjsidor, tog fram hundratals annonskreativ, banners, filmer och takeovers. Fokus låg alltid på att locka till engagemang och vidare till köp. Allt mättes och utvärderades iterativt.

Online var i slutet av perioden den starkaste kanalen för erinran i alla nordiska länder för Samsung. De gick från en tredje till en förstaplats inom kategorin mobiltelefoner och idag är Samsung ett av nordens mest omtyckta varumärken. Vi tackar för ett enormt lärorikt och framgångsrikt samarbete!

 

Case

Samsung

Become a loved brand

Kunder