Become a loved brand

2008 fick vi Samsung som kund och fram till och med 2012 var vi huvudbyrå för alla Samsungs onlineaktiviteter i hela Norden. Från förvaltning av webbsida till kampanjer för deras olika produktsegment; tv, audio, mobilt, datorer, kontor, vitvaror.

Vårt övergripande mål under perioden var att stärka Samsungs varumärke och öka preferensen, ”Become a loved brand”, samtidigt som vi kraftigt skulle öka försäljningen. Stort fokus låg på avancemang inom mobilkategorin där man hade många produkter men var klar trea på marknaden. Varumärket i stort hade ingen hög preferens undantaget TV-kategorin.

 

Under våra år tillsammans gjorde vi alla Samasungs digitala kampanjer. Vi byggde och utvärderade en stor mängd webbplatser och kampanjsidor, tog fram hundratals annonskreativ, banners, filmer och takeovers. Fokus låg alltid på att locka till engagemang och vidare till köp. Allt mättes och utvärderades iterativt.

Online var i slutet av perioden den starkaste kanalen för erinran i alla nordiska länder för Samsung. De gick från en tredje till en förstaplats inom kategorin mobiltelefoner och idag är Samsung ett av nordens mest omtyckta varumärken. Vi tackar för ett enormt lärorikt och framgångsrikt samarbete!

Kund: Samsung

Typ/kategori: Film, Kampanjer, Mobil, Social media, Webb

En av de första kampanjerna var lanseringen av Omnia, Samsungs första utmanare till iPhone. Den största förändringen från tidigare marknadsföring var ett skifte i fokus från produktbeskrivning till användarupplevelse.

Omnia hade extremt många features och den tekniska specen gjordes om till 42 roliga sketcher som lockade besökaren att interagera, sortera och dela.

Kampanjen fick över 180.000 besök med över en miljon visningar av filmerna. 10% av besökarna gick vidare till en återförsäljare. Kampanjen blev uppmärksammad av bloggare över hela världen och lanserades även i Israel, Japan och Argentina.
Att ha ett tydligt användarfokus var utgångspunkten för samtliga produktsegment. För lanseringen av 3D-tv gjordes en framgångsrik kampanj där vi utgick ifrån användarnas kanske största fråga: Hur ser jag egentligen ut med 3D-glasögon?
Utöver kampanjer så förvaltade vi även Samsungs webbsidor för hela norden med allt från produktlanseringar till utveckling av tjänster och UX.
Vill du veta mer? Kontakta Anna Nissen via epost eller ring på 070 - 853 76 22

Flera case

LG_Brynolf_Ljung_006_lowres

LG Electronics

The LG OLED magic

aretspapper4-2016

Gallerian

Årets Papper 2016

Västermalmsgallerian

Tid för mat

Ringen

Teatern Lansering

Gallerian

Gallerian ♥ shopping

Puff_Viktklubb_Kroppen_570x378

Viktklubb

Kroppen är toppen

utvald_bild_bea

Gallerian

Årets Papper 2015

Puffar_0012_Gallerian Say Lou Lou

Gallerian

Say Lou Lou

case-basiron

Basiron

Akne får aldrig stoppa dig

Puffar_0008_Gallerian Årets Papper 2

Gallerian

Årets Papper 2014

Puffar_0001_Viktklubb-Du-kan-räkna-med-oss_new

Viktklubb

Du kan räkna med oss

Puffar_0003_Ringen Textilverkstan

Ringen

Textilverkstan

Puffar_0016_Bergmanveckan

Bergmanveckan

Döden, ångest och dämoner

Puffar_0007_Nextjet

Nextjet

Hela Sveriges flygbolag

Puffar_0013_Gallerian Klubbliv

Gallerian

Klubbliv

Ringen_SkaSto_hero_2

Ringen

Skanstull Stories

Ringen

Korv for likes

gallerian-hero

Gallerian

Våratleter

Puffar_0005_Ringen Sagor i Ringen 2

Ringen

Sagor i ringen

Puffar_0015_Gallerian Streetmode

Gallerian

Streetmode

MSAB

When you want to stay ahead